PRODUKTY:

Řekli o nás...

Fischer automotive systems

Díky spolupráci s Bénéficielle se nám podařilo v relativně krátkém časovém úseku obsadit několik klíčových pozic důležitých při expanzi naší firmy.

Oceňujeme vysoce profesionální práci a komunikaci. Cílený výběr kandidátů velmi pomohl efektivnímu náborovému řízení

Ing. Hana Blažková, FCCA

finanční kontroler a personální referent


Tipy, jak špatně inzerovat pracovní pozice.

Hlásí se Vám nevhodní uchazeči? Možná je to proto, že nedokážete správně napsat popis pracovní pozice. Jaké chyby dělají zaměstnavatelé při inzerci volných pracovních míst? Více zde.

 

 

4 tipy, jak špatně inzerovat pracovní pozice:

1. Nepodstatné požadavky

Ideálními” popisy jsou např. nicneříkající samostatnost, chuť na sobě pracovat, loajalita nebo vysoké pracovní nasazení.

Z pohledu zaměstnavatele možná vypadají logicky, ale jejich efektivita se blíží nule. Který uchazeč by někomu nebo dokonce sám sobě přiznal, že není samostatný? A další požadavky? Každý jen průměrně inteligentní uchazeč ví, že to je přesně to, co chce zaměstnavatel slyšet.

2. Nevhodná délka popisu

Jaká je správná délka inzerátu? Mohli bychom šalamounsky odpovědět, že ani příliš krátká, ale ani příliš dlouhá. Tak jaká je tedy správná délka?

Např. dle této studie se doporučená délka popisu pracovní pozice během posledních 30 let příliš nezměnila. Ideální je 1 – 3 stránky. Taková délka je samozřejmě vhodná pro uchazeče, kteří mají o pozici zájem.

Pokud potřebujete zaujmout uchazeče online, je určitě vhodnější kratší popis, který shrnuje to nejdůležitější. V případě zájmu se zájemci mohou prokliknout ke kompletnímu popisu.

3. Neaktuální požadavky

Požadavky na uchazeče se v čase mění. Zde záleží na několika faktorech, např. na tom, jaká je odezva uchazečů, jak se vyvíjejí zakázky firmy a podle toho i potřeba specifických dovedností potřebných k uspokojení zakázek, apod. Často se požadavky přizpůsobují i tomu, kolik uchazečů absolvovalo pohovory a jaký dojem si personalista s manažery udělali názor na aktuální situaci na trhu práce.

Popis pozice proto musí vždy odpovídat těmto měnícím se požadavkům, jinak zaměstnavatel neoslovuje tu správnou cílovou skupinu.

4. Neatraktivní popis

Otevřete jakýkoliv pracovní portál a prolistujte si několik pozic v jednom oboru. Zjistíte, že se podobají jako vejce vejci. Pokud si odmyslíte jméno společnosti, dost často ani nebudete schopni jednotlivé zaměstnavatele rozlišit mezi sebou.

Inzerce pracovních pozic je součástí budování značky zaměstnavatele vaší firmy. Stejně jako úspěšné společnosti svěřují marketing profesionálním firmám, je pro úspěšný nábor nutné, aby jste oslovili tu správnou cílovou skupinu kandidátů, kteří odpovídají vašim požadavkům. Jednoduše řečeno, kandidáti si vašeho inzerátu musí všimnout. Zkušení copywriteři dokážou upravit text inzerátu tak, aby vaše nabídka v moři ostatní inzerce vynikla. Dobře napsaný inzerát a správná volba slovpřitahují pozornost.

Protože v dnešním světě soupeří o pozornost uchazečů mnoho zaměstnavatelů najednou, je nutné doplnit slova také o vizuální sdělení. Schopný grafik pomůže vytvořit vizuálně přitažlivou inzerci pracovních pozic.

Zdroj: hrnews.cz

NOVINKY

Novinky

Vybrané příklady našich vážených klientů

BNFC zpravodaj

Stáhněte si náš atuální zpravodaj, který je k dispozici v online verzi. Najdete zde aktuálně dostupné lidské zdroje ve Vašem regionu, semináře, školení, tipy, rady, zajímavosti.

Jižní Morava - zde

Východní Čechy - zde

Severní Čechy - zde

České Budějovice - zde

Plzeňský kraj - zde

Praha - zde

Severní Morava - zde

Najdete nás na Facebooku

7 TRENDŮ, KTERÉ PŘINESLA RECESE DO VZDĚLÁVÁNÍ
Bylo, nebylo. V porevolučním období, v čase velkých rozjezdů a plánů, kdy se firmám dařilo, vzkvétaly a snažily se z trhu urvat co největší díl, kralovaly ve vzdělávání velké rozvojové projekty. Zejména oblast obchodu byla notně posilována, zatímco manažerské vzdělávání přicházelo někdy na řadu až ve druhém kole. S recesí se mnohé změnilo. Více zde.

Stáhněte si aktuální znění Zákoníku práce
Zákoník práce ve znění účinném od 1.1.2013, naposledy novelizován zákonem č. 385/2012 Sb. ze dne 24.10.2012. Stáhněte zde

Spolupracujeme:

Víte, že:

Existuje jev, který popisuje termin "vnitřní výpověď? Je to vědomá rezignace zaměstnanců. Konec angažovanosti, osobního nasazaní a obětavosti ve prospěch zaměstnavatele. Spolupracovníci, kteří vnitřně vypověděli, nejsou již dále připraveni aktivně se angažovat ve prospěch svého zaměstnavatele a redukují svoji výkonnost na to co se jim výslovně nařídí.
Ve svém důsledku jsou v takové situaci poraženými obě strany. Z pohledu organizace zůstává nevyužit hlavní - lidský potenciál. Organizace s vyšší mírou vnitřních výpovědí má problém s realizací i drobných rozvojových projektů. Postiženi spolupracovníci trpí stresem a frustrací.
Postiženou organizaci stojí vnitřní výpovědi každoročně milióny.

Citát dne

Brown H. Jackson: Neříkejte, že nemáte dost času. Máte k dispozici úplně stejně hodin denně, kolik měl Michaelangelo, Kryštof Kolumbus, T.A.Edison, Albert Einstein nebo Winston Churchill...