Tipy, jak špatně inzerovat pracovní pozice.
Hlásí se Vám nevhodní uchazeči? Možná je to proto, že nedokážete správně napsat popis pracovní pozice. Jaké chyby dělají zaměstnavatelé při inzerci volných pracovních míst? Více zde.
4 tipy, jak špatně inzerovat pracovní pozice:
1. Nepodstatné požadavky
“Ideálními” popisy jsou např. nicneříkající samostatnost, chuť na sobě pracovat, loajalita nebo vysoké pracovní nasazení.
Z pohledu zaměstnavatele možná vypadají logicky, ale jejich efektivita se blíží nule. Který uchazeč by někomu nebo dokonce sám sobě přiznal, že není samostatný? A další požadavky? Každý jen průměrně inteligentní uchazeč ví, že to je přesně to, co chce zaměstnavatel slyšet.
2. Nevhodná délka popisu
Jaká je správná délka inzerátu? Mohli bychom šalamounsky odpovědět, že ani příliš krátká, ale ani příliš dlouhá. Tak jaká je tedy správná délka?
Např. dle této studie se doporučená délka popisu pracovní pozice během posledních 30 let příliš nezměnila. Ideální je 1 – 3 stránky. Taková délka je samozřejmě vhodná pro uchazeče, kteří mají o pozici zájem.
Pokud potřebujete zaujmout uchazeče online, je určitě vhodnější kratší popis, který shrnuje to nejdůležitější. V případě zájmu se zájemci mohou prokliknout ke kompletnímu popisu.
3. Neaktuální požadavky
Požadavky na uchazeče se v čase mění. Zde záleží na několika faktorech, např. na tom, jaká je odezva uchazečů, jak se vyvíjejí zakázky firmy a podle toho i potřeba specifických dovedností potřebných k uspokojení zakázek, apod. Často se požadavky přizpůsobují i tomu, kolik uchazečů absolvovalo pohovory a jaký dojem si personalista s manažery udělali názor na aktuální situaci na trhu práce.
Popis pozice proto musí vždy odpovídat těmto měnícím se požadavkům, jinak zaměstnavatel neoslovuje tu správnou cílovou skupinu.
4. Neatraktivní popis
Otevřete jakýkoliv pracovní portál a prolistujte si několik pozic v jednom oboru. Zjistíte, že se podobají jako vejce vejci. Pokud si odmyslíte jméno společnosti, dost často ani nebudete schopni jednotlivé zaměstnavatele rozlišit mezi sebou.
Inzerce pracovních pozic je součástí budování značky zaměstnavatele vaší firmy. Stejně jako úspěšné společnosti svěřují marketing profesionálním firmám, je pro úspěšný nábor nutné, aby jste oslovili tu správnou cílovou skupinu kandidátů, kteří odpovídají vašim požadavkům. Jednoduše řečeno, kandidáti si vašeho inzerátu musí všimnout. Zkušení copywriteři dokážou upravit text inzerátu tak, aby vaše nabídka v moři ostatní inzerce vynikla. Dobře napsaný inzerát a správná volba slovpřitahují pozornost.
Protože v dnešním světě soupeří o pozornost uchazečů mnoho zaměstnavatelů najednou, je nutné doplnit slova také o vizuální sdělení. Schopný grafik pomůže vytvořit vizuálně přitažlivou inzerci pracovních pozic.
Zdroj: hrnews.cz